|  |
Vi benytter PostNord som vores primære logistik partner til alle mindre forsendelser, dvs. både breve og pakker. Derudover benytter vi 3D logistik i Danmark til større forsendelser, samt DHL til breve og pakker overalt i verden.
For at øge vores service niveau har vi valgt at tilbyde valg-frit udleveringssted, dvs. du selv kan vælge hvor din pakke skal udleveres. På denne måde kan man let afhente pakken f.eks. på vej hjem fra arbejde eller skole, hvor man alligevel kører forbi.
Langt de fleste forsendelser kan gå i en PostNord eller Swipbox Pakkeboks, og større forsendelser vil automatisk blive omdirigeret til et post udleveringssted.
- Når alle de ønskede varer er lagt i indkøbskurven, vælges "Til kassen" i indkøbskurven.
- Herefter indtaster man sin e-mail adresse og opretter sig som ny kunde, eller benytter tidligere gemte kundeoplysninger.
- Ved næste punkt kommer forsendelsesvalget, hvor man ofte vil finde punktet "PostNord MyPack Collect / Vælg selv udleveringssted". Dette valg er normalt det billigste, med mindre forsendelsen kan sendes som brev.
- Under forsendelsesvalget vil der komme et landkort til syne, samt en række udleveringssteder. Du kan nu frit vælge det ønskede udleveringssted og se om det er enten en Pakkeboks/Døgnboks, et Posthus eller en Postbutik.

- Såfremt du ønsker at afhente i en anden by kan postnummeret let ændres og du kan vælge på ny.
- Herefter kan du vælge at indtaste navnet på dig selv eller evt. en anden der skal afhente pakken for dig (udleveringsstedet og adressen udfyldes automatisk).
- Herefter kan købet gennemføres på normal vis, ved at vælge betalingsform på næste side, osv.
- Så snart ordren er pakket og på vej vil du modtaget løbende information fra os og Post Danmark, enten pr. mail og evt. SMS, hvis valgt (gratis tjeneste).
BEMÆRK: Da vi benytter den simpleste løsning fra PostNord skal du IKKE udfylde Pakkeboks nummer eller ID manuelt i adressefeltet, dette gør systemet selv, når du vælger det ønskede udleveringssted.
- Så snart din pakke er lagt i den ønskede (eller mulige) pakkeboks, vil du få en e-mail og evt. en SMS med adressen på Pakkeboksen og 2 pinkoder.
- På Pakkeboksens skærm kan du vælge "Afhentning af pakke" og du vil blive bedt om at indtaste de to pinkoder efter hinanden.
- Herefter vil du blive bedt om at scanne dit sygesikringskort - HUSK derfor dette. Således kan posten registrere, hvem der har afhentet pakken.
- Når processen er gennemført korrekt vil den respektive låge åbne, hvor din pakke er placeret.
- Tag pakken og luk lågen igen - hurtigt og let overstået!

• Skal din pakke afhentes i en Postbutik, er det enten fordi det er valgt under "Vælg-selv-udleveringssted" eller fordi forsendelsen er for stor til at gå i Pakkeboksen. • Her skal du bruge enten den e-mail du har modtaget fra Post Danmark, eller blot forsendelsesnummeret (track and trace stregkoden) - samt gyldig billede-legitimation. Forsendelsesnummeret kan altid ses på ordrestatus siden.
Vi tilbyder naturligvis også at udbringe pakken til hjemme- eller firmaadressen mod et mindre tillæg. Dette kan vælges under levering, samme sted som Vælg-selv-udlevering. Her vil det også være muligt at vælge en alternativ leveringsadresse, således man kan ikke behøver at ændre kundeprofilen for at få levereret til en anden adresse.
Til store forsendelser (TV, store højttalere, osv.), vil der dog ofte kun være muligt at vælge 3D Logistik, som leveringsform. I de tilfælde vil det naturligvis ikke være muligt at vælge udleveringssted, da de altid bliver leveret til den ønskede adresse.
|
|
|
|